Innhaldet er henta direkte frå Telia si webside her.
Sist oppdatert 16. mai 2025:
Telia har fra 1. mars 2025 måttet fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.
Vi har jobbet hardt for å finne en løsning med TV 2, men dessverre er det fortsatt stor avstand. Avstanden mellom partene skyldes blant annet at TV 2 krever at vi, og til syvende og sist alle våre kunder, skal dekke en uforholdsmessig stor del av TV 2s kostnader til sportsrettigheter. Det kan ikke vi gå med på.
Som kompensasjon for manglende TV 2‑innhold tilbyr vi alle kunder 50 ekstra TV-poeng. Disse poengene kan brukes til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester, slik som Netflix, HBO Max, Viaplay, SkyShowtime og Prime. Avhengig av kundeforhold er det alternativt mulig å velge en kontantkompensasjon.
Telia registrerer at TV 2 har uttalt i media at de planlegger for en fremtid uten Telia. Dette anser vi som et forhandlingsutspill fra TV 2, på lik linje med lignende uttalelser de har kommet med i tidligere forhandlinger. Vi opplever dessverre at TV 2 bruker forhandlingsrundene med TV-distributørene til å presse opp prisene i markedet, og at våre kunder dessverre blir skadelidende når vi forsøker å stå imot et slikt press.
Samtidig anerkjenner vi at TV 2s allmennkringkastingsinnhold er populært blant våre kunder, og vi har derfor tilbudt TV 2 en betydelig økt betaling for dette sammenlignet med forrige avtale, inkludert TV 2 Direkte, TV 2 Nyheter og grunntilbudet i TV 2 Play. TV 2 ønsker dessverre ikke å gi våre kunder tilgang på dette innholdet uten at alle også betaler for deres to sportskanaler, TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2. Vi ønsker likevel fortsatt å få på plass en ny avtale med TV 2, og er klare for å starte opp igjen forhandlingene så snart TV 2 er villige til å gjøre det samme.
Telia har i dag et godt partnerskap med alle våre over 30 andre innholdsleverandører, og vi håper å få på plass et godt partnerskap med TV 2 også.
PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Vi vil holde deg som kunde løpende informert på denne siden fremover.
Vil du ha kompensasjon for manglande TV2 kanalar?
Les om heile saka som vi har skreve om her.
Dersom du vil ha kompensasjon på kr 109 pr mnd (grunna manglande TV2 innhald), istaden for 50 ekstra poeng (som alle har fått automatisk i tv-pakken sin) ber vi deg om å sende oss ein e‑post til: post@kband.no. Kompensasjonen blir aktivert frå den dato vi får melding om dette frå våre kundar.