Siste nytt om TV2 (oppdatert 16.05.25)

Innhaldet er hen­ta direk­te frå Telia si web­side her.

Sist opp­datert 16. mai 2025:
Telia har fra 1. mars 2025 måt­tet fjerne TV 2 sine kanaler og strøm­met­jen­ester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulem­pene dette medfører. 

Vi har job­bet hardt for å finne en løs­ning med TV 2, men dessverre er det fort­satt stor avs­tand. Avs­tanden mel­lom partene skyldes blant annet at TV 2 krev­er at vi, og til syvende og sist alle våre kun­der, skal dekke en uforholdsmes­sig stor del av TV 2s kost­nad­er til sport­sret­tigheter. Det kan ikke vi gå med på. 

Som kom­pen­sasjon for man­glende TV 2‑innhold tilbyr vi alle kun­der 50 ekstra TV-poeng. Disse poen­gene kan brukes til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strøm­met­jen­ester, slik som Net­flix, HBO Max, Viaplay, SkyShow­time og Prime. Avhengig av kun­de­forhold er det alter­na­tivt mulig å velge en kontantkompensasjon. 

Telia reg­istr­erer at TV 2 har uttalt i media at de plan­leg­ger for en fremtid uten Telia. Dette anser vi som et forhan­dling­sut­spill fra TV 2, på lik lin­je med lig­nende uttalelser de har kom­met med i tidligere forhan­dlinger. Vi opplever dessverre at TV 2 bruk­er forhan­dlingsrun­dene med TV-dis­trib­utørene til å presse opp prisene i markedet, og at våre kun­der dessverre blir skadeli­dende når vi forsøk­er å stå imot et slikt press. 

Sam­tidig anerk­jen­ner vi at TV 2s all­mennkringkast­ingsinnhold er pop­ulært blant våre kun­der, og vi har der­for tilbudt TV 2 en bety­delig økt betal­ing for dette sam­men­lignet med for­rige avtale, inklud­ert TV 2 Direk­te, TV 2 Nyheter og grun­ntil­budet i TV 2 Play. TV 2 ønsker dessverre ikke å gi våre kun­der til­gang på dette innhold­et uten at alle også betaler for deres to sport­skanaler, TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2. Vi ønsker likev­el fort­satt å få på plass en ny avtale med TV 2, og er klare for å starte opp igjen forhan­dlin­gene så snart TV 2 er vil­lige til å gjøre det samme. 

Telia har i dag et godt part­ner­skap med alle våre over 30 andre innhold­sleverandør­er, og vi håper å få på plass et godt part­ner­skap med TV 2 også. 

PS: Du kan fort­satt se innhold fra TV 2, men det krev­er at du oppret­ter et eget abon­nement på strøm­met­jen­esten TV 2 Play.

Vi vil holde deg som kunde løpende informert på denne siden fre­mover.

Vil du ha kom­pen­sasjon for mang­lande TV2 kanalar?
Les om heile saka som vi har skreve om her.
Der­som du vil ha kom­pen­sasjon på kr 109 pr mnd (grun­na mang­lande TV2 innhald), istaden for 50 ekstra poeng (som alle har fått automa­tisk i tv-pakken sin) ber vi deg om å sende oss ein e‑post til: post@kband.no. Kom­pen­sasjo­nen blir aktivert frå den dato vi får meld­ing om dette frå våre kundar.