Generelt oppsett:

Finn innstillinger for e-post i ditt e-postprogram og velg Opprett ny konto.

Fyll inn:

  • Kontonavn/postkassenavn: <Ditt brukernavn›
  • E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@knett.no)
  • Brukernavn: <Ditt brukernavn> (brukernavn@knett.no)
  • Passord: <Ditt passord>

Innkommende server/IMAP-server Aktivere SSL/TLS: mail.kband.no , port 993 (Anbefales)

Innkommende server/POP3-server Aktivere SSL/TLS: mail.kband.no , port 995

Utgående server/SMTP-server: mail.kband.no – STARTTLS eller Automatisk, bruk port 587 og legg inn brukernavn og passord

iPhone/iPad/iOS:

  1. Fra Hjem-menyen, velg Innstillinger og velg Passord og kontoer
  2. Trykk Legg til konto, velg deretter Annen og Legg til e-postkonto
  3. Fyll inn feltene navn, e-postadresse, passord og beskrivelse.
  4. Trykk Neste for å fullføre oppsettet
  • IMAP oppsett:
    IMAP gjør at mailen synkroniserer likt med innholdet på vår server
  • Følg oppsett fra 1 -3, men skriv inn passordet feil før du trykker neste. Dette vil ta deg videre til avanserte innstillinger.
  • Se til at IMAP er markert
  • Fyll ut informasjonen i feltene under:
    • Innkommende e-posttjener: mail.kband.no
    • Feltene Brukernavn og Passord må være utfylt (Ditt brukernavn er brukernavn@knett.no)
    • Utgående e-posttjener: mail.kband.no (Ditt brukernavn er brukernavn@knett.no)
    • Feltene Brukernavn og Passord må være utfylt
    • Velg Arkiver
    • Dersom du opplever problemer med sending eller mottak, kan du gå tilbake til innstillingene for kontoen under Passord og kontoer. Sjekk at alle innstillinger stemmer overens med generelt oppsett på toppen av denne siden.

Outlook 2016:

  1. Åpne Outlook 2016. Er dette den første mailen du skal legge til, gå til steg 4
  2. Trykk Fil øverst til venstre.
  3. På venstre side er det en meny, hvor informasjon er markert. Trykk Legg til konto, til høyre på siden.
  4. Fyll inn ditt navn, e-postadresse og passordet til e-posten din. Trykk Neste, trykk deretter Fullfør.
  5. E-postkontoen er nå klar til bruk. Send en e-post til deg selv for å teste at e-posten både blir sendt og mottatt.

Får du fortsatt ikke e-post? Det kan hjelpe å legge til en rotmappe. Følg denne framgangsmåten: Fil -> Kontoinnstillinger -> Kontoinnstillinger (i nedtrekksmenyen) -> Marker kontoen du vil endre og trykk Endre -> Trykk Flere innstillinger -> Velg fanen Avansert -> Skriv INBOX i feltet Bane til rotmappe og trykk Ok -> Neste -> Lukk -> Fullfør -> Lukk